Aktualizacja: 30.08.2017 07:44 Publikacja: 30.08.2017 07:44
Foto: Fotolia.com
Zawalone budynki, zniszczony sprzęt, zepsute produkty. Setki firm ucierpiało na skutek burz, które ostatnio przeszły przez Polskę (pisaliśmy o tym w „Rzeczpospolitej" z 25 sierpnia, „Ciężka sytuacja firm po nawałnicach"). Czy mogą zaliczyć poniesione straty do podatkowych kosztów?
– W orzecznictwie i w interpretacjach podkreśla się, że straty w firmowym majątku mogą być kosztem, jeśli są nieuniknione i powstają niezależnie od woli przedsiębiorcy wskutek nieprzewidywalnych zdarzeń, takich właśnie jak burze i nawałnice – mówi Michał Wilk, radca prawny i doradca podatkowy, partner w kancelarii Wilk Latkowski. – Trzeba je oczywiście udokumentować – dodaje.
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Przedsiębiorca będzie musiał zarejestrować się jako VAT-owiec i płacić podatek po przekroczeniu 240 tys. zł rocz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas