Aktualizacja: 22.06.2017 03:00 Publikacja: 22.06.2017 03:00
Foto: Fotorzepa
Otworzyłam sklep spożywczo-przemysłowy. Podatek dochodowy rozliczam na zasadach ogólnych (skala podatkowa) prowadząc podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą kasową. Jestem podatnikiem VAT czynnym. Niektóre towary sprzedawane klientom (np. wędliny, sery, pieczywo) pakuję na swój koszt – w papier lub torebki foliowe. Papier do pakowania oraz torebki foliowe kupuję na fakturę od innych firm. Podatek naliczony wynikający z tych faktur odliczam w deklaracji VAT-7. Czy wydatki poniesione na zakup opakowań są dla mnie kosztem uzyskania przychodów, a jeżeli tak, to w której kolumnie podatkowej księgi przychodów i rozchodów – 10 czy 13 powinnam je ująć? – pyta czytelniczka.
Rośnie liczba kontroli celno-skarbowych. W 2024 r. stanowiły już ponad 38 proc. wszystkich kontroli. W latach 20...
Ułatwienia na linii fiskus–podatnicy i łatwiejszy dostęp do informacji o lekach – to niektóre z najnowszych prop...
Przedsiębiorca mający problemy ze słuchem może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na aparat, dzięk...
Ulepszenie programu komputerowego ma charakter twórczy. A zamawianie prac u zewnętrznego specjalisty nie przekre...
Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na karnety sportowe i pakiety medyczne dla samozatr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas