Aktualizacja: 22.06.2017 03:00 Publikacja: 22.06.2017 03:00
Foto: Fotorzepa
Otworzyłam sklep spożywczo-przemysłowy. Podatek dochodowy rozliczam na zasadach ogólnych (skala podatkowa) prowadząc podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą kasową. Jestem podatnikiem VAT czynnym. Niektóre towary sprzedawane klientom (np. wędliny, sery, pieczywo) pakuję na swój koszt – w papier lub torebki foliowe. Papier do pakowania oraz torebki foliowe kupuję na fakturę od innych firm. Podatek naliczony wynikający z tych faktur odliczam w deklaracji VAT-7. Czy wydatki poniesione na zakup opakowań są dla mnie kosztem uzyskania przychodów, a jeżeli tak, to w której kolumnie podatkowej księgi przychodów i rozchodów – 10 czy 13 powinnam je ująć? – pyta czytelniczka.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas