Aktualizacja: 05.12.2016 07:11 Publikacja: 05.12.2016 07:11
Foto: 123RF
Koszty podatkowe to pozycja ważna dla każdej firmy. Trudno się więc dziwić, że przedsiębiorcy stają na głowie, by przekonać fiskusa o możliwości rozliczenia danego wydatku. Warto jednak przy tym zachować zdrowy rozsądek. Potwierdzają to piątkowe orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Sprawa dotyczyła trzech interpretacji, ale kwestia sporna była jedna. Chodziło o prawo do zaliczenia w koszty wydatków na wynajem lokalu. Normalnie nie byłoby z tym problemu. Z wniosków wynikało jednak, że lokal użytkowy, który wynajmowała spółka cywilna na kancelarię notarialną, był współwłasnością jej wspólników. W ocenie samych podatników to, że właścicielami najętego lokalu są wspólnicy, nie ma wpływu na rozliczenie czynszu jako kosztu. Żaden bowiem przepis nie wyłącza wydatku na czynsz płacony na rzecz wspólników z kosztów spółki, a tym samym z ich kosztów.
Większość dużych firm jeszcze nie jest gotowa na elektroniczną rewolucję w informowaniu o CIT.
Elektronizacji rozliczeń VAT raczej nie zatrzymamy – mówi Tomasz Michalik, doradca podatkowy i partner w MDDP.
Przedsiębiorcy dotknięci powodzią nie płacą podatku od odszkodowań. Nie wyklucza to rozliczenia strat w kosztach uzyskania przychodów.
Krajowy System e-Faktur, czyli centralny, prowadzony przez fiskusa rejestr, będzie wprowadzany etapami. Najwcześniej, od 1 lutego 2026 r., zaczynają największe firmy.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Pismo od syndyka o minimalnym prawdopodobieństwie odzyskania długu od firmy, która jest już w upadłości nie wystarczy, żeby wrzucić go w koszty jako nieściągalną wierzytelność. Trzeba czekać do końca postępowania upadłościowego.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
• Finał prac na projektem ws. KSeF. Ważna zmiana dla najmniejszym firm • Harmonizacja e-faktur od 2035 r. Co czeka przedsiębiorców? • Jak firma po powodzi rozliczy straty i odszkodowania • Reklama na meczu - czy to się opłaca? • Rower elektryczny w firmie a obowiązki składkowe • Praca zdalna: jak firmy radzą sobie z formalnościami • Ważne terminy na ten tydzień i wskaźniki kadrowe na listopad
Od zbycia nieruchomości w zamian za odpłatną rentę nie ma PIT, bo w tym przypadku nie da się ustalić przychodu.
Opłaty za spotkania z psychoterapeutą to wydatki osobiste. Nie można ich zaliczyć do firmowych kosztów – twierdzi skarbówka.
Pismo od syndyka o minimalnym prawdopodobieństwie odzyskania długu od firmy, która jest już w upadłości nie wystarczy, żeby wrzucić go w koszty jako nieściągalną wierzytelność. Trzeba czekać do końca postępowania upadłościowego.
Zawiadamiając pracownika o zwolnieniu dyscyplinarnym SMS-em łatwo popełnić błąd, co potem może oznaczać przegraną pracodawcy w sądzie.
Wyrok TSUE z 24 października 2024 roku ws. frankowiczów skłania do refleksji nad sensem zadawanych pytań.
Ustawodawca nie wprowadził jednej minimalnej odległości punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych od miejsc chronionych. Dlatego to, jakie ograniczenia uchwali dana gmina, zależy od indywidualnych uwarunkowań - w tym od jej topografii.
Dla obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami nie ma znaczenia, czy właściciel nieruchomości korzysta z usług podmiotu prywatnego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas