Reklama

Dzierżawa logo lub marki bez prawa do ryczałtu

Przedsiębiorca dzierżawiący logo lub markę nie ma prawa do ryczałtu 8,5 proc. Zapłaci podatek według stawek 18 i 32 proc.

Publikacja: 21.09.2016 07:44

Dzierżawa logo lub marki bez prawa do ryczałtu

Foto: 123RF

Najnowszy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego (II FSK 1908/14) w sprawie dzierżawy znaków towarowych może postawić pod znakiem zapytania popularną w ostatnim czasie metodę optymalizacji z użyciem znaków. Spór dotyczy zaliczenia czynszu dzierżawnego do właściwego źródła przychodów, co ma decydujące znaczenie dla określenia stawki opodatkowania.

Prawo własności przemysłowej określa, że znakiem towarowym może być każde oznaczenie, pozwalające odróżnić towary jednego przedsiębiorstwa od innego, np. wyraz, rysunek, ornament oraz melodia. Przez uzyskanie prawa ochronnego nabywa się prawo wyłącznego używania znaku w sposób zarobkowy. Prawo ochronne jest zbywalne i podlega dziedziczeniu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Reklama
Reklama
Reklama