Reklama
Rozwiń

Dzierżawa logo lub marki bez prawa do ryczałtu

Przedsiębiorca dzierżawiący logo lub markę nie ma prawa do ryczałtu 8,5 proc. Zapłaci podatek według stawek 18 i 32 proc.

Publikacja: 21.09.2016 07:44

Dzierżawa logo lub marki bez prawa do ryczałtu

Foto: 123RF

Najnowszy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego (II FSK 1908/14) w sprawie dzierżawy znaków towarowych może postawić pod znakiem zapytania popularną w ostatnim czasie metodę optymalizacji z użyciem znaków. Spór dotyczy zaliczenia czynszu dzierżawnego do właściwego źródła przychodów, co ma decydujące znaczenie dla określenia stawki opodatkowania.

Prawo własności przemysłowej określa, że znakiem towarowym może być każde oznaczenie, pozwalające odróżnić towary jednego przedsiębiorstwa od innego, np. wyraz, rysunek, ornament oraz melodia. Przez uzyskanie prawa ochronnego nabywa się prawo wyłącznego używania znaku w sposób zarobkowy. Prawo ochronne jest zbywalne i podlega dziedziczeniu.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?