- Spółka (podatnik VAT czynny) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej skupuje urządzenia elektroniczne, tj. telefony komórkowe, smartfony, routery, tablety, konsole, notebooki itp., które następnie dalej odsprzedaje. Urządzenia są skupowane od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej na aukcjach internetowych. Urządzenia kupowane na aukcjach internetowych oznaczane są jako „nowe", dlatego że są np. odsprzedawane w dość krótkim czasie od podpisania umowy przedłużającej abonament i są w bardzo dobrym stanie technicznym. Jednak spółka nie będzie mogła jednoznacznie stwierdzić ich pochodzenia, gdyż mogą być używane przez jakiś czas ale nie posiadać śladów użytkowania. Mimo określenia stanu sprzętu jako „nowy", nie będzie to sprzęt fabrycznie nowy, lecz pochodzący z rynku wtórnego. Spółka uznaje wszystkie te urządzenia za używane, ponieważ będą one pochodziły z „drugiej ręki", czyli nie prosto od producenta. Czy spółka prawidłowo stosuje do opodatkowania ich sprzedaży osobom indywidualnym procedurę VAT-marża, skoro nabywane urządzenia elektroniczne są określane przez ich sprzedawców jako „nowe"? – pyta czytelnik.