Jak ewidencjonować zakup i zwrot towaru pomocniczego w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Stwierdzone błędy poprawia się przez wprowadzenie do księgi dowodów niewpisanych lub zmieniających błędne dane. Zapisy, które zmniejszają przychody lub koszty, mogą być zrobione ze znakiem minus (-) lub kolorem czerwonym.

Publikacja: 18.08.2016 06:20

Foto: 123RF

- Podatnik prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą kasową. Na potrzeby prowadzonego zakładu krawieckiego  kupił nici (materiał pomocniczy). Zakup został udokumentowany fakturą. Po trzech tygodniach zwrócił towar, bo się rozmyślił (sklep przyjmuje zwroty). Podatnik dostał fakturę korygującą. Czy powinien obie faktury uwzględnić w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, czy w ogóle nie ewidencjonować ani faktury, ani korekty? Jeśli powinien wpisać obie, to jak ma zaewidencjonować zakup i zwrot w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? – pyta czytelniczka.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Podatki
Minister finansów wydał ważną interpretację dla doradców podatkowych
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Czy owoce i warzywa można zaliczyć do kosztów? Jest nowa interpretacja
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń