Jak ewidencjonować zakup i zwrot towaru pomocniczego w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Stwierdzone błędy poprawia się przez wprowadzenie do księgi dowodów niewpisanych lub zmieniających błędne dane. Zapisy, które zmniejszają przychody lub koszty, mogą być zrobione ze znakiem minus (-) lub kolorem czerwonym.

Publikacja: 18.08.2016 06:20

Foto: 123RF

- Podatnik prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą kasową. Na potrzeby prowadzonego zakładu krawieckiego  kupił nici (materiał pomocniczy). Zakup został udokumentowany fakturą. Po trzech tygodniach zwrócił towar, bo się rozmyślił (sklep przyjmuje zwroty). Podatnik dostał fakturę korygującą. Czy powinien obie faktury uwzględnić w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, czy w ogóle nie ewidencjonować ani faktury, ani korekty? Jeśli powinien wpisać obie, to jak ma zaewidencjonować zakup i zwrot w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? – pyta czytelniczka.

Pozostało 90% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Można uniknąć podatku od prezentu na święta. Ważne wyjaśnienia MF
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Podatki
Zmiany w VAT od srebra inwestycyjnego. Ministerstwo zabiera głos
Podatki
Czy podatek u źródła to bariera inwestycyjna? Fiskus i sądy muszą zmienić podejście
Podatki
„Jak przygotować się do kontroli skarbowej?”. Zapis webinaru "Rzeczpospolitej"
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Podatki
Czy można rozliczyć w kosztach firmy wydatek na operację ręki?