Aktualizacja: 12.07.2016 07:42 Publikacja: 12.07.2016 07:42
Foto: www.sxc.hu
Postęp technologiczny nie omija systemów akceptacji i archiwizacji dokumentów. Nie zawsze wiadomo, czy nowoczesne rozwiązania mogą być zaakceptowane dla celów podatkowych. Taka niepewność powstaje m.in. dlatego, że przepisy podatkowe nie zawsze odnoszą się do tych nowoczesnych rozwiązań.
Wątpliwości takie skłoniły jedną ze spółek do złożenia wniosku o interpretację. Planuje wdrożenie systemu Perceptive, który umożliwi otrzymywanie i przechowywanie faktur elektronicznych wysyłanych jako załącznik do wiadomości e-mail, a także otrzymywanie i przechowywanie faktur papierowych w formie elektronicznej. System ma równocześnie dokonywać akceptacji faktur poprzez porównywanie ich z zamówieniami wysyłanymi wcześniej. Faktury przerobione na wersję elektroniczną mają być dostępne w systemie aż do czasu przedawnienia zobowiązań podatkowych z nimi związanych. Co istotne, system nie ingeruje w treść faktur.
Doradcy podatkowi i rzecznicy patentowi, tak jak adwokaci i radcowie prawni, mogą powoływać się na chroniącą ich tajemnicę zawodową, aby uniknąć obowiązku raportowania niestandaryzowanych schematów podatkowych.
Przedsiębiorca może rozliczać w kosztach odpisy amortyzacyjne od otrzymanych w darowiźnie środków trwałych, które przyjął do używania przed 2018 r. To możliwe, choć przepisy się zmieniły. Potwierdza to minister finansów.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała z przekształcenia jednoosobowego przedsiębiorcy jest podatnikiem rozpoczynającym prowadzenie działalności i jeśli wybrała ryczałt w CIT, miała prawo korzystać preferencji dotyczących zatrudnienia.
Pracownik może złożyć donos do urzędu skarbowego na własną firmę i będzie chroniony przepisami o sygnalistach. Ale lepiej uruchomić sprawną wewnętrzną procedurę dla takich osób, nawet jeśli firma nie ma takiego obowiązku.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Firma, która wykorzystuje koniowóz w działalności gospodarczej, może go amortyzować. Odpisy są kosztem uzyskania przychodów, ale tylko do 150 tys. zł. Koniowóz jest bowiem rozliczany tak jak samochód osobowy.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Przedsiębiorca nie musi wykazywać w biznesie zysków z nieruchomości, którą wycofał z działalności i wynajmuje prywatnie.
Gdy jednorazowa wartość transakcji zawartej przez przedsiębiorców przekracza 15 tys. zł, zapłata musi być dokonana za pośrednictwem rachunku bankowego. W przeciwnym razie płatność gotówkowa nie może być rozliczona w podatkowych kosztach.
Kwota zwrotu kosztów poniesionych na wydanie nagrody pieniężnej nie podlega opodatkowaniu VAT, więc agencja marketingowa powinna wystawić na rzecz swojego zleceniodawcy fakturę obejmującą tylko należność za usługę marketingową.
• KAS ogłosiła nowości dla podatników. Kiedy zaczną działać? • Czy zajęcie faktur przez prokuraturę pozbawia odliczenia VAT? • Zmiany w VAT, amortyzacji i kasowym PIT - nowe propozycje zespołu Rafała Brzoski • Miła niespodzianka dla przedsiębiorców wykorzystujących w działalności motocykl • Dlaczego kasowy PIT wybrała garstka podatników • Spóźnione wakacje składkowe to spory problem przedsiębiorców • Czy trzeba ozusować dopłatę do okularów dla pracownika? • Ważne terminy na ten tydzień i wskaźniki kadrowe
Przepisy zabraniają amortyzacji własnego mieszkania. Skarbówka twierdzi, że zakaz dotyczy też nakładów poniesionych na obcy lokal.
Wartość korzyści w postaci refundacji zakupu okularów korekcyjnych lub szkieł kontaktowych stosowanych przez pracownika przed monitorem nie wlicza się do podstawy wymiaru składek.
Firma po to startuje w przetargu, aby dostać zamówienie i uzyskać przychód. Może zaliczyć wydatki (m.in. wadium) do podatkowych kosztów, nawet jak nie uda się jej tych celów zrealizować.
Prace dostosowujące wynajmowane lokale dla potrzeb konkretnych najemców (tzw. fit-out) nie są wydatkami na ulepszenie środka trwałego (budynku). Powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu jako tzw. koszty pośrednie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas