Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 7 marca 2016 r. (III SA/ Wa 961/15).
Spółka, będąca częścią międzynarodowej grupy kapitałowej, w prowadzonej w Polsce działalności gospodarczej polegającej m.in. na sprzedaży samochodów za pośrednictwem lokalnej sieci dilerów, refakturuje na rzecz poszczególnych dilerów część kosztów usług marketingowych świadczonych przez pozostałe spółki z grupy. Beneficjentami tych usług są zarówno dilerzy, jak i spółka. W praktyce się zdarza, że w chwili wykonania usługi przez pozostałe spółki z grupy, spółka nie wie jeszcze, w jakim zakresie poszczególni dilerzy zostaną obciążeni kosztami tych usług. Niektóre z tych usług są rozliczane w okresach rozliczeniowych, przy czym okresy ustalone przez spółkę z dilerami nie zawsze odpowiadają tym, które są ustalone z pozostałymi spółkami z grupy.