Aktualizacja: 23.05.2016 02:00 Publikacja: 23.05.2016 02:00
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 7 marca 2016 r. (III SA/ Wa 961/15).
Spółka, będąca częścią międzynarodowej grupy kapitałowej, w prowadzonej w Polsce działalności gospodarczej polegającej m.in. na sprzedaży samochodów za pośrednictwem lokalnej sieci dilerów, refakturuje na rzecz poszczególnych dilerów część kosztów usług marketingowych świadczonych przez pozostałe spółki z grupy. Beneficjentami tych usług są zarówno dilerzy, jak i spółka. W praktyce się zdarza, że w chwili wykonania usługi przez pozostałe spółki z grupy, spółka nie wie jeszcze, w jakim zakresie poszczególni dilerzy zostaną obciążeni kosztami tych usług. Niektóre z tych usług są rozliczane w okresach rozliczeniowych, przy czym okresy ustalone przez spółkę z dilerami nie zawsze odpowiadają tym, które są ustalone z pozostałymi spółkami z grupy.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas