Aktualizacja: 18.06.2025 03:26 Publikacja: 11.02.2023 07:00
Foto: AdobeStock
Jak dodaje, sama dyrektywa i projekt krajowych przepisów nakłada obowiązki na operatorów platform cyfrowych, które udostępniają internautom przestrzeń do zawarcia transakcji. - Sprzedawcą może być zarówno osoba fizyczna jak podmiot korporacyjny – bez względu na to, czy ma zarejestrowaną działalność gospodarczą. Wszystko po to, by fiskus wykrył, czy działalność osób fizycznych na tych platformach nie jest biznesem - zaznacza ekspertka podatkowa.
Kto nie uniknie tego, że fiskus uzna go za przedsiębiorcę? Definicje sprzedawcy z dyrektywy i polskich przepisów zawierają jasno określoną granicę: za sprzedawcę uznany będzie ten, kto w ciągu roku dokonał co najmniej 30 transakcji na jednej platformie, a ich wartość wyniesie co najmniej 2 tys. euro. Operator każdej platformy będzie osobno liczył te 30 transakcji i 2 tys. euro – podkreśla Daria Amielańczyk.
Rząd przyjął pakiet przepisów o Krajowym Systemie e-Faktur. Są w nim kolejne zmiany, a firmy mają coraz mniej cz...
Gdy fiskus zabezpiecza wykonanie zobowiązania podatkowego, może wręczyć stosowny dokument pełnomocnikowi podatni...
Wydatki na zdobycie uprawnień zawodowych przez aplikanta są podatkowym kosztem zatrudniającej go kancelarii. Fis...
Rośnie liczba kontroli celno-skarbowych. W 2024 r. stanowiły już ponad 38 proc. wszystkich kontroli. W latach 20...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Ułatwienia na linii fiskus–podatnicy i łatwiejszy dostęp do informacji o lekach – to niektóre z najnowszych prop...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas