Aktualizacja: 30.06.2025 12:43 Publikacja: 11.02.2023 07:00
Foto: AdobeStock
Jak dodaje, sama dyrektywa i projekt krajowych przepisów nakłada obowiązki na operatorów platform cyfrowych, które udostępniają internautom przestrzeń do zawarcia transakcji. - Sprzedawcą może być zarówno osoba fizyczna jak podmiot korporacyjny – bez względu na to, czy ma zarejestrowaną działalność gospodarczą. Wszystko po to, by fiskus wykrył, czy działalność osób fizycznych na tych platformach nie jest biznesem - zaznacza ekspertka podatkowa.
Kto nie uniknie tego, że fiskus uzna go za przedsiębiorcę? Definicje sprzedawcy z dyrektywy i polskich przepisów zawierają jasno określoną granicę: za sprzedawcę uznany będzie ten, kto w ciągu roku dokonał co najmniej 30 transakcji na jednej platformie, a ich wartość wyniesie co najmniej 2 tys. euro. Operator każdej platformy będzie osobno liczył te 30 transakcji i 2 tys. euro – podkreśla Daria Amielańczyk.
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Przedsiębiorca będzie musiał zarejestrować się jako VAT-owiec i płacić podatek po przekroczeniu 240 tys. zł rocz...
Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup i eksploatację jachtu, który jest wykorzys...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas