Aktualizacja: 03.07.2025 06:20 Publikacja: 06.03.2023 07:00
Foto: Adobe Stock
Przepisy ograniczające wydatki marketingowe wciąż wywołują spory między podatnikami a władzami skarbowymi. Wprowadzono je w 2018 r. pod hasłem walki z nadużyciami podatkowymi, ale fiskus dopatrywał się takich nadużyć w zwykłej działalności handlowej. Na szczęście wydana 2 marca 2022 r. interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, będąca finałem sądowego sporu, potwierdziła, że agent sprzedaży nie musi być oszustem skarbowym.
Sprawa dotyczyła powiązanych firm z branży budowlanej. Działająca na polskim rynku grupa spółek podzieliła między siebie zadania – spółki celowe zajmowały się budową lokali, a serwisowe były odpowiedzialne za m.in. zarządzanie projektami deweloperskimi i wsparcie sprzedaży.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas