Aktualizacja: 19.04.2025 21:43 Publikacja: 06.03.2023 07:00
Foto: Adobe Stock
Przepisy ograniczające wydatki marketingowe wciąż wywołują spory między podatnikami a władzami skarbowymi. Wprowadzono je w 2018 r. pod hasłem walki z nadużyciami podatkowymi, ale fiskus dopatrywał się takich nadużyć w zwykłej działalności handlowej. Na szczęście wydana 2 marca 2022 r. interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, będąca finałem sądowego sporu, potwierdziła, że agent sprzedaży nie musi być oszustem skarbowym.
Sprawa dotyczyła powiązanych firm z branży budowlanej. Działająca na polskim rynku grupa spółek podzieliła między siebie zadania – spółki celowe zajmowały się budową lokali, a serwisowe były odpowiedzialne za m.in. zarządzanie projektami deweloperskimi i wsparcie sprzedaży.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Zwolnienie z cła i VAT towarów przeznaczonych do nieodpłatnego udostępniania osobom uciekającym przed agresją Ro...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Umorzenie postępowania karnego skarbowego z powodu braku znamion czynu zabronionego może stanowić przesłankę świ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas