Nie każdy wyjazd dla pracowników można uznać za koszty

Firma nie rozliczy w podatkowych kosztach wycieczki dla kadry kierowniczej, jeśli była na niej głównie rozrywka.

Publikacja: 23.05.2023 03:00

Nie każdy wyjazd dla pracowników można uznać za koszty

Foto: Adobe Stock

Trwające 5–6 godzin warsztaty i narada to za mało, aby uznać tygodniowy wyjazd za szkoleniowy. I rozliczyć wydatki na samolot, noclegi oraz wyżywienie w kosztach. Takie są wnioski z niedawnej interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpiła o nią spółka akcyjna prowadząca działalność na terenie całej Polski. Postanowiła zebrać kadrę kierowniczą ze wszystkich oddziałów i zafundować jej zagraniczną wycieczkę. Nazwała ją wyjazdem szkoleniowo-integracyjnym. Podkreśla, że celem wycieczki jest opracowanie, w miłych warunkach i pozytywnej atmosferze, wspólnej strategii działania firmy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Skarbówka korzysta z prawa, jak chce? NSA alarmuje Ministerstwo Finansów