Aktualizacja: 28.01.2016 11:37 Publikacja: 28.01.2016 05:45
Foto: 123RF
Prowadzę działalność konsultingową. Kupiłem mieszkanie i na biuro przeznaczyłem jeden pokój. Czy mogę wpisać do księgi przychodów i rozchodów część odsetek od kredytu, jaki zaciągnąłem na zakup mieszkania? – pyta czytelnik.
Jeśli część lokalu faktycznie jest przeznaczona na działalność, to związane z nią wydatki mogą być wpisane do księgi jako koszt uzyskania przychodów. Oczywiście proporcjonalnie. Przykładowo, jeśli wykorzystujemy na cele służbo- we jedną piątą mieszkania, to do kosztów zaliczymy tylko 20 proc. wydatków. Ta zasada powinna też dotyczyć odsetek od kredytu na zakup firmowego lokalu.
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas