Podarowanie logo pozwala zaoszczędzić na podatku

Coraz więcej przedsiębiorców przekazuje prawo do znaku towarowego członkom rodziny. Fiskus potwierdza, że jest to korzystne finansowo.

Publikacja: 10.12.2015 06:53

Podarowanie logo pozwala zaoszczędzić na podatku

Foto: www.sxc.hu

O skutki podatkowe darowizny znaku towarowego, np. logo lub nazwy firmy, pyta coraz więcej podatników. Otrzymują pozytywne interpretacje, które stają się podstawą optymalizacji podatkowych.

Przykładem jest najnowsza interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach (IBPB-2-1/4515-135/15/MK). Z pytaniem zwróciła się kobieta, która planuje założenie jednoosobowej firmy. Jej małżonek, który jest przedsiębiorcą, ma jej przekazać w darowiźnie znak towarowy objęty prawem ochronnym Urzędu Patentowego. Kobieta wprowadzi znak do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych swojej firmy, według wartości wynikającej z umowy darowizny. Rozważa jego sprzedaż lub odpłatne użyczenie w formie licencji.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama