Reklama
Rozwiń

Podarowanie logo pozwala zaoszczędzić na podatku

Coraz więcej przedsiębiorców przekazuje prawo do znaku towarowego członkom rodziny. Fiskus potwierdza, że jest to korzystne finansowo.

Publikacja: 10.12.2015 06:53

Podarowanie logo pozwala zaoszczędzić na podatku

Foto: www.sxc.hu

O skutki podatkowe darowizny znaku towarowego, np. logo lub nazwy firmy, pyta coraz więcej podatników. Otrzymują pozytywne interpretacje, które stają się podstawą optymalizacji podatkowych.

Przykładem jest najnowsza interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach (IBPB-2-1/4515-135/15/MK). Z pytaniem zwróciła się kobieta, która planuje założenie jednoosobowej firmy. Jej małżonek, który jest przedsiębiorcą, ma jej przekazać w darowiźnie znak towarowy objęty prawem ochronnym Urzędu Patentowego. Kobieta wprowadzi znak do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych swojej firmy, według wartości wynikającej z umowy darowizny. Rozważa jego sprzedaż lub odpłatne użyczenie w formie licencji.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0