Reklama
Rozwiń

Nieodebraną fakturę można anulować

Spółka ma prawo wycofania się z błędnego wystawienia dokumentu sprzedaży. Uprawnienie to przysługuje jej jednak tylko wtedy, gdy nie został on wprowadzony do obrotu prawnego. W przeciwnym razie konieczna jest korekta.

Publikacja: 07.12.2015 06:30

Nieodebraną fakturę można anulować

Foto: www.sxc.hu

Spółka (podatnik VAT) świadczy usługi na rzecz stałego kontrahenta. Na skutek błędu spółka sporządziła i przesłała do tego kontrahenta fakturę za usługę, która w ogóle nie została wykonana. Kontrahent odmówił odbioru faktury i odesłał ją spółce. Czy konieczne jest w tym przypadku wystawienie faktury korygującej? – pyta podatnik.

Gdy przedsiębiorca błędnie wystawi fakturę, często ma wątpliwości co do rozliczenia VAT. W takim przypadku zasadą jest wystawienie faktury korygującej (art. 106j ustawy o VAT).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0