Reklama
Rozwiń

Nieodebraną fakturę można anulować

Spółka ma prawo wycofania się z błędnego wystawienia dokumentu sprzedaży. Uprawnienie to przysługuje jej jednak tylko wtedy, gdy nie został on wprowadzony do obrotu prawnego. W przeciwnym razie konieczna jest korekta.

Publikacja: 07.12.2015 06:30

Nieodebraną fakturę można anulować

Foto: www.sxc.hu

Spółka (podatnik VAT) świadczy usługi na rzecz stałego kontrahenta. Na skutek błędu spółka sporządziła i przesłała do tego kontrahenta fakturę za usługę, która w ogóle nie została wykonana. Kontrahent odmówił odbioru faktury i odesłał ją spółce. Czy konieczne jest w tym przypadku wystawienie faktury korygującej? – pyta podatnik.

Gdy przedsiębiorca błędnie wystawi fakturę, często ma wątpliwości co do rozliczenia VAT. W takim przypadku zasadą jest wystawienie faktury korygującej (art. 106j ustawy o VAT).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?