Aktualizacja: 07.12.2015 06:30 Publikacja: 07.12.2015 06:30
Foto: www.sxc.hu
Spółka (podatnik VAT) świadczy usługi na rzecz stałego kontrahenta. Na skutek błędu spółka sporządziła i przesłała do tego kontrahenta fakturę za usługę, która w ogóle nie została wykonana. Kontrahent odmówił odbioru faktury i odesłał ją spółce. Czy konieczne jest w tym przypadku wystawienie faktury korygującej? – pyta podatnik.
Gdy przedsiębiorca błędnie wystawi fakturę, często ma wątpliwości co do rozliczenia VAT. W takim przypadku zasadą jest wystawienie faktury korygującej (art. 106j ustawy o VAT).
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas