Aktualizacja: 03.07.2025 23:21 Publikacja: 21.08.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Nie mieszczę się już ze wszystkimi papierami w mieszkaniu, dlatego muszę wziąć kredyt i kupić drugie, które przeznaczę na firmowe archiwum. Tak argumentował przedsiębiorca we wniosku o interpretację w sprawie rozliczenia odsetek od kredytu w podatkowych kosztach. Urzędnicy dali się przekonać, odpowiedź jest pozytywna.
Przypomnijmy, że mieszkań nie można już amortyzować, przedsiębiorcy nie zaliczą więc odpisów do kosztów. Przepisy nie zabraniają natomiast rozliczania innych wydatków związanych z firmowym mieszkaniem, m.in. odsetek od kredytu zaciągniętego na jego zakup. Pod warunkiem że jest faktycznie wykorzystywane na działalność. Przy czym do kosztów zaliczymy tylko te odsetki, które zostały zapłacone po wprowadzeniu lokalu do ewidencji środków trwałych. Wcześniejsze powiększają jego wartość początkową, która jest podstawą amortyzacji. I nie zaliczamy ich do bieżących kosztów, bo amortyzacja mieszkań jest zakazana.
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas