Aktualizacja: 21.04.2025 00:00 Publikacja: 21.08.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Nie mieszczę się już ze wszystkimi papierami w mieszkaniu, dlatego muszę wziąć kredyt i kupić drugie, które przeznaczę na firmowe archiwum. Tak argumentował przedsiębiorca we wniosku o interpretację w sprawie rozliczenia odsetek od kredytu w podatkowych kosztach. Urzędnicy dali się przekonać, odpowiedź jest pozytywna.
Przypomnijmy, że mieszkań nie można już amortyzować, przedsiębiorcy nie zaliczą więc odpisów do kosztów. Przepisy nie zabraniają natomiast rozliczania innych wydatków związanych z firmowym mieszkaniem, m.in. odsetek od kredytu zaciągniętego na jego zakup. Pod warunkiem że jest faktycznie wykorzystywane na działalność. Przy czym do kosztów zaliczymy tylko te odsetki, które zostały zapłacone po wprowadzeniu lokalu do ewidencji środków trwałych. Wcześniejsze powiększają jego wartość początkową, która jest podstawą amortyzacji. I nie zaliczamy ich do bieżących kosztów, bo amortyzacja mieszkań jest zakazana.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Zwolnienie z cła i VAT towarów przeznaczonych do nieodpłatnego udostępniania osobom uciekającym przed agresją Ro...
Umorzenie postępowania karnego skarbowego z powodu braku znamion czynu zabronionego może stanowić przesłankę świ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas