Firma nie musi mieć potwierdzenia odbioru PIT-11 wysłanego pracownikowi e-mailem

Prawo nie zobowiązuje firmy do posiadania potwierdzenia odbioru PIT-11 wysłanego pracownikowi e-mailem.

Publikacja: 14.10.2015 18:46

Firma nie musi mieć potwierdzenia odbioru PIT-11 wysłanego pracownikowi e-mailem

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Informatyzacja i cyfryzacja skarbówki to ukochane dziecko resortu finansów. Minister robi wszystko, żeby ułatwić życie podatnikom i zachęcić ich do kontaktów z fiskusem przez internet. Okazuje się, że szał informatyzacji nie dotarł do organów interpretacyjnych, które naciągają przepisy, żeby zniechęcić firmy do przesyłania pracownikom PIT-11 e-mailem. Takie podejście skrytykował Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy.

Czysta oszczędność

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT