Aktualizacja: 15.07.2015 06:20 Publikacja: 15.07.2015 06:20
2 zdjęcia
ZobaczFoto: www.sxc.hu
- Pracownicy naszej firmy, wykonując obowiązki służbowe, korzystają z telefonów komórkowych. Każdy pracownik ma określony limit korzystania z telefonu (określony liczbą darmowych minut wynikających z abonamentu). Za rozmowy wykonane ponad ustalony limit pracownik musi zapłacić sam. Jak prawidłowo ująć koszty prywatnych rozmów pracowników w księgach rachunkowych? – pyta czytelnik.
Co do zasady koszty zakupu usług telekomunikacyjnych stanowią dla firmy koszty działalności operacyjnej i są księgowane na koncie „Usługi obce". Podstawą zaewidencjonowania kosztu jest faktura otrzymana od firmy telekomunikacyjnej. Ujmując koszty rozmów telefonicznych warto pamiętać o właściwym momencie ich zarachowania. Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o rachunkowości (uor), w księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami dotyczące danego roku obrotowego, niezależnie od terminu ich zapłaty. Oznacza to, że poniesione wydatki muszą obciążać koszty okresu sprawozdawczego, którego dotyczą (w którym prowadzone były rozmowy), niezależnie od terminu wystawienia faktury bądź jej opłacenia.
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Przedsiębiorca będzie musiał zarejestrować się jako VAT-owiec i płacić podatek po przekroczeniu 240 tys. zł rocz...
Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup i eksploatację jachtu, który jest wykorzys...
Trzy i pół roku obowiązywania przepisów o porozumieniach inwestycyjnych nie przyniosło w praktyce ani jednego ta...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas