Aktualizacja: 15.07.2015 06:20 Publikacja: 15.07.2015 06:20
2 zdjęcia
ZobaczFoto: www.sxc.hu
- Pracownicy naszej firmy, wykonując obowiązki służbowe, korzystają z telefonów komórkowych. Każdy pracownik ma określony limit korzystania z telefonu (określony liczbą darmowych minut wynikających z abonamentu). Za rozmowy wykonane ponad ustalony limit pracownik musi zapłacić sam. Jak prawidłowo ująć koszty prywatnych rozmów pracowników w księgach rachunkowych? – pyta czytelnik.
Co do zasady koszty zakupu usług telekomunikacyjnych stanowią dla firmy koszty działalności operacyjnej i są księgowane na koncie „Usługi obce". Podstawą zaewidencjonowania kosztu jest faktura otrzymana od firmy telekomunikacyjnej. Ujmując koszty rozmów telefonicznych warto pamiętać o właściwym momencie ich zarachowania. Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o rachunkowości (uor), w księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami dotyczące danego roku obrotowego, niezależnie od terminu ich zapłaty. Oznacza to, że poniesione wydatki muszą obciążać koszty okresu sprawozdawczego, którego dotyczą (w którym prowadzone były rozmowy), niezależnie od terminu wystawienia faktury bądź jej opłacenia.
Przedsiębiorca na skali lub liniowym PIT, który rozlicza w firmie środki trwałe, może znacznie obniżyć składkę z...
Najem mieszkań na rzecz przedsiębiorców w celu czasowego umieszczania tam ich pracowników to usługi związane z z...
Wyższy limit zwolnienia z VAT, likwidacja strategii podatkowych, składanie częściowych korekt po kontroli celno-...
We wtorek rząd przyjął kolejne projekty ustaw będące częścią pakietu deregulacyjnego. Jeden z nich wprowadza łag...
Odszkodowanie dla kobiety, która z powodu niższego wykształcenia mniej zarabiała niż pracownicy na tym samym sta...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas