Reklama

Jaki VAT dla zabiegu chirurgii plastycznej

O możliwości zastosowania zwolnienia z VAT dla zabiegu chirurgii plastycznej przesądza jego cel określony przez uprawnioną osobę. Nie ma natomiast znaczenia procedura czy użyty preparat.

Publikacja: 04.03.2015 02:00

Spółka jest niepublicznym zakładem opieki zdrowotnej i wykonuje zabiegi z zakresu chirurgii rekonstrukcyjnej i estetycznej, także odpłatnie. Do końca 2014 r. usługi te były zwolnione od VAT. Jednak w związku ze zmianą art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT powstał problem ze stosowaniem zwolnienia.

Podatniczka szczegółowo opisała osiem zabiegów (m.in. operację rekonstrukcyjną „garbatego" nosa, opadania powiek górnych, brzucha, ust i piersi). We wszystkich tych przypadkach wskazała m.in. na względy natury psychologicznej. Te zabiegi spółka kwalifikowała ze zwolnieniem z VAT. Ostatnią operacją była naprawa wiotkości twarzy i opadania powiek górnych. Zabieg miał poprawić komfort życia i funkcjonowanie psychiczne badanej (kwalifikacja plastyka i psychologa). Spółka zastosowała w tym przypadku 23-proc. VAT. Jednak pacjentka żądała od niej zwrotu podatku, gdyż, jak twierdzi, w innych klinikach jest to zabieg nieopodatkowany. Spółka zapytała, czy leczenie opisanych schorzeń daje podstawę do zastosowania zwolnienia z VAT.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Wymarzony pakiet mikołajkowy!

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama