E-sklep wybiera czy wyda klientowi fakturę czy paragon

Regulamin sklepu może przewidywać, że klient żąda wydania faktury elektronicznej i przesłania jej e-mailem. Dzięki temu nie trzeba będzie przesyłać paragonów, np. gdy sklep sprzedaje usługi i nie wysyła paczki do klienta.

Publikacja: 05.01.2015 06:30

E-sklep wybiera czy wyda klientowi fakturę czy paragon

Foto: www.sxc.hu

Prawidłowość takiego sposobu dokumentacji potwierdziła w niedawnej interpretacji Izba Skarbowa w Łodzi.

Z pytaniem zwrócił się przedsiębiorca sprzedający konsumentom towary i usługi za pośrednictwem sklepu internetowego. Nie kwalifikuje się do zwolnienia z obowiązku wystawiania paragonów – takie ułatwienie przysługuje przedsiębiorcom, którzy nie przekraczają rocznie 20 tys. zł obrotów z klientami nieprowadzącymi działalności gospodarczej.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT
Podatki
Skarbówka korzysta z prawa, jak chce? NSA alarmuje Ministerstwo Finansów