E-sklep wybiera czy wyda klientowi fakturę czy paragon

Regulamin sklepu może przewidywać, że klient żąda wydania faktury elektronicznej i przesłania jej e-mailem. Dzięki temu nie trzeba będzie przesyłać paragonów, np. gdy sklep sprzedaje usługi i nie wysyła paczki do klienta.

Publikacja: 05.01.2015 06:30

E-sklep wybiera czy wyda klientowi fakturę czy paragon

Foto: www.sxc.hu

Prawidłowość takiego sposobu dokumentacji potwierdziła w niedawnej interpretacji Izba Skarbowa w Łodzi.

Z pytaniem zwrócił się przedsiębiorca sprzedający konsumentom towary i usługi za pośrednictwem sklepu internetowego. Nie kwalifikuje się do zwolnienia z obowiązku wystawiania paragonów – takie ułatwienie przysługuje przedsiębiorcom, którzy nie przekraczają rocznie 20 tys. zł obrotów z klientami nieprowadzącymi działalności gospodarczej.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama