E-sklep wybiera czy wyda klientowi fakturę czy paragon

Regulamin sklepu może przewidywać, że klient żąda wydania faktury elektronicznej i przesłania jej e-mailem. Dzięki temu nie trzeba będzie przesyłać paragonów, np. gdy sklep sprzedaje usługi i nie wysyła paczki do klienta.

Publikacja: 05.01.2015 06:30

E-sklep wybiera czy wyda klientowi fakturę czy paragon

Foto: www.sxc.hu

Prawidłowość takiego sposobu dokumentacji potwierdziła w niedawnej interpretacji Izba Skarbowa w Łodzi.

Z pytaniem zwrócił się przedsiębiorca sprzedający konsumentom towary i usługi za pośrednictwem sklepu internetowego. Nie kwalifikuje się do zwolnienia z obowiązku wystawiania paragonów – takie ułatwienie przysługuje przedsiębiorcom, którzy nie przekraczają rocznie 20 tys. zł obrotów z klientami nieprowadzącymi działalności gospodarczej.

Pozostało 82% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Czy Wigilię rozliczymy w podatkowych kosztach? Może być problem
Podatki
„Jak przygotować się do kontroli skarbowej?”. Bezplatny webinar "Rzeczpospolitej"
Podatki
Rząd porządkuje VAT i akcyzę. Auta demonstracyjne, sprzedawcy gazu oraz energii i nie tylko
Podatki
Obecne pliki JPK okazały się drogą donikąd? "Efekty cyfryzacji ksiąg dopiero za kilka lat"
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Podatki
Zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców od 2025 i 2026 roku. Co trzeba o nich wiedzieć?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką