E-sklep wybiera czy wyda klientowi fakturę czy paragon

Regulamin sklepu może przewidywać, że klient żąda wydania faktury elektronicznej i przesłania jej e-mailem. Dzięki temu nie trzeba będzie przesyłać paragonów, np. gdy sklep sprzedaje usługi i nie wysyła paczki do klienta.

Publikacja: 05.01.2015 06:30

E-sklep wybiera czy wyda klientowi fakturę czy paragon

Foto: www.sxc.hu

Prawidłowość takiego sposobu dokumentacji potwierdziła w niedawnej interpretacji Izba Skarbowa w Łodzi.

Z pytaniem zwrócił się przedsiębiorca sprzedający konsumentom towary i usługi za pośrednictwem sklepu internetowego. Nie kwalifikuje się do zwolnienia z obowiązku wystawiania paragonów – takie ułatwienie przysługuje przedsiębiorcom, którzy nie przekraczają rocznie 20 tys. zł obrotów z klientami nieprowadzącymi działalności gospodarczej.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Projekt: fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem