VAT: rozliczenia z agencjami marketingowymi trzeba uregulować w umowie

Gdy do przeniesienia własności nagrody dochodzi miedzy agencją a zlecającym, transakcja musi być opodatkowana i udokumentowana fakturą. Jeśli nie, to zwrot kosztów zakupu prezentu na rzecz agencji ujmuje się np. w nocie obciążeniowej.

Publikacja: 01.10.2018 06:50

VAT: rozliczenia z agencjami marketingowymi trzeba uregulować w umowie

Foto: 123RF

Korzystanie z usług agencji marketingowych podczas realizacji działań promocyjnych takich jak sprzedaż premiowa, czy konkursy z nagrodami jest często spotykaną praktyką. Rozliczenia podatkowe związane z udziałem agencji w działaniach marketingowych wciąż są jednak źródłem wątpliwości.

Czytaj także: Nabycie kompleksowej usługi marketingowej – rozliczenie VAT

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku