Aktualizacja: 17.09.2018 07:00 Publikacja: 17.09.2018 07:00
Foto: Fotolia.com
Emisja obligacji jest obecnie coraz popularniejszym sposobem pozwalającym przedsiębiorstwom uzyskać środki na realizację planowanych inwestycji. Pozyskanie kapitału obcego poprzez emisję obligacji stanowi doskonałą alternatywę dla kredytów bankowych. W przypadku bowiem emisji obligacji, to emitent ustala ich oprocentowanie. Pozyskanie środków na skutek emisji obligacji może także okazać się znacznie prostsze i szybsze niż w przypadku zaciągania kredytu bankowego. Trzeba jednak pamiętać, że przedsiębiorca (emitent obligacji) - poza odsetkami wypłacanymi obligatariuszowi – musi się liczyć także z innymi kosztami, związanymi bezpośrednio z emisją obligacji, takimi jak koszty doradcy prawnego, doradcy finansowego, agencji ratingowych, koszty marketingowe oraz inne koszty związane z przygotowaniem transakcji emisji obligacji. Co do zasady, koszty te będą mogły jednak zostać zaliczone przez przedsiębiorcę do kosztów uzyskania przychodów.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas