Podatkowa amortyzacja znaku towarowego

Podatkowa amortyzacja znaku towarowego trwa nie krócej niż 60 miesięcy. Ustalając okres odpisywania dla celów bilansowych uwzględnia się natomiast przewidywany czas jego użytkowania.

Publikacja: 18.07.2018 05:30

Podatkowa amortyzacja znaku towarowego

Foto: 123RF

Przez uzyskanie prawa ochronnego na znak towarowy w urzędzie patentowym nabywa się prawo jego wyłącznego używania w sposób zarobkowy lub zawodowy na całym obszarze Polski. Uprawnienie to jest ograniczone przedmiotowo – do wskazanych w rejestracji towarów lub usług, terytorialnie (obszar Polski) oraz czasowo – na 10 lat od daty zgłoszenia, z możliwością przedłużania na kolejne dziesięcioletnie okresy ochronne. Prawo ochronne na znak towarowy jest prawem majątkowym zbywalnym i podlega dziedziczeniu. Właściciel znaku może nim rozporządzać – udzielić innej osobie upoważnienia do używania znaku, zawierając z nią umowę licencyjną albo go sprzedać. Znaki towarowe pełnią nie tylko podstawową funkcję odróżniającą jednego przedsiębiorcę od innego z danej branży, ale również reklamową, inwestycyjną i komunikacyjną. Przede wszystkim jest to efektywne narzędzie w obrocie handlowym i po uzyskaniu rejestracji znaku można skuteczniej zakazać konkurencji używania w obrocie takich samych lub podobnych i wprowadzających w błąd oznaczeń.

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Incydentalna sprzedaż w fundacji rodzinnej bez VAT? Jest wyrok WSA
Podatki
"Polska fundacja rodzinna – jak zaplanować sukcesję w biznesie". Bezpłatny webinar "Rzeczpospolitej"
Podatki
Fałszywe faktury VAT. Oszuści podatkowi też uczą się elektroniki
Podatki
Taksówka na koszt firmy. Ten wyrok nie ucieszy pracodawców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki
Trybunał Konstytucyjny: Nie można zastawiać pułapek na podatników