Reklama
Rozwiń

Podatkowa amortyzacja znaku towarowego

Podatkowa amortyzacja znaku towarowego trwa nie krócej niż 60 miesięcy. Ustalając okres odpisywania dla celów bilansowych uwzględnia się natomiast przewidywany czas jego użytkowania.

Publikacja: 18.07.2018 05:30

Podatkowa amortyzacja znaku towarowego

Foto: 123RF

Przez uzyskanie prawa ochronnego na znak towarowy w urzędzie patentowym nabywa się prawo jego wyłącznego używania w sposób zarobkowy lub zawodowy na całym obszarze Polski. Uprawnienie to jest ograniczone przedmiotowo – do wskazanych w rejestracji towarów lub usług, terytorialnie (obszar Polski) oraz czasowo – na 10 lat od daty zgłoszenia, z możliwością przedłużania na kolejne dziesięcioletnie okresy ochronne. Prawo ochronne na znak towarowy jest prawem majątkowym zbywalnym i podlega dziedziczeniu. Właściciel znaku może nim rozporządzać – udzielić innej osobie upoważnienia do używania znaku, zawierając z nią umowę licencyjną albo go sprzedać. Znaki towarowe pełnią nie tylko podstawową funkcję odróżniającą jednego przedsiębiorcę od innego z danej branży, ale również reklamową, inwestycyjną i komunikacyjną. Przede wszystkim jest to efektywne narzędzie w obrocie handlowym i po uzyskaniu rejestracji znaku można skuteczniej zakazać konkurencji używania w obrocie takich samych lub podobnych i wprowadzających w błąd oznaczeń.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie