Pełnomocnictwo a zakres działania w sprawach podatkowych

Zgłoszenie osoby upoważnionej do działania w sprawach podatkowych co do zasady następuje w formie dokumentu elektronicznego.

Publikacja: 14.05.2018 02:00

Pełnomocnictwo a zakres działania w sprawach podatkowych

Foto: AdobeStock

Zgodnie z art. 138a § 2 ordynacji podatkowej (dalej: o.p.), mamy trzy rodzaje pełnomocnictw: ogólne, szczególne i do doręczeń.

Pełnomocnictwo ogólne upoważnia do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych. Pełnomocnictwo takie lub zawiadomienie o jego zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu, zgłasza mocodawca albo pełnomocnik będący adwokatem, radcą prawnym lub doradcą podatkowym. Zgłoszenie co do zasady następuje w formie dokumentu elektronicznego do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Wzór dokumentu elektronicznego zawierają odpowiednie przepisy wykonawcze. Informacje na temat takich pełnomocnictw Szef Krajowej Administracji Skarbowej umieszcza w Centralnym Rejestrze Pełnomocnictw Ogólnych.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm