Aktualizacja: 16.04.2018 06:00 Publikacja: 16.04.2018 06:00
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorca wdrożył w swojej firmie system archiwizowania i obiegu dokumentów w formie elektronicznej (przy użyciu specjalnego programu komputerowego). Dokumenty otrzymywane przez przedsiębiorcę w formie papierowej są skanowane i zapisywane w formacie TIF, PDF lub JPG, co uniemożliwia zmianę zawartych na nich danych. Elektroniczny dokument otrzymuje unikatowy numer, który jest trwale powiązany z podatkową księgą przychodów i rozchodów. Księga także jest przechowywana w formie elektronicznej. Unikatowy numer jest widoczny zarówno na dokumencie, jak i w podatkowej księdze. Dokumenty elektroniczne są przechowywane w sposób, który zapewnia ich szybkie odszukanie, co w razie kontroli umożliwi ich przekazanie na żądanie organów podatkowych i organów kontroli skarbowej. Każdy dokument księgowy jest skanowany i od razu program nadaje mu unikatowy numer, który widnieje na dokumencie. Skanowane są także inne dokumenty, m.in. deklaracje VAT-7 czy potwierdzenia przelewów. Im też system nadaje kolejne numery. Czy tak prowadzona numeracja dokumentów spełnia warunki dotyczące prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas