Przedsiębiorca wdrożył w swojej firmie system archiwizowania i obiegu dokumentów w formie elektronicznej (przy użyciu specjalnego programu komputerowego). Dokumenty otrzymywane przez przedsiębiorcę w formie papierowej są skanowane i zapisywane w formacie TIF, PDF lub JPG, co uniemożliwia zmianę zawartych na nich danych. Elektroniczny dokument otrzymuje unikatowy numer, który jest trwale powiązany z podatkową księgą przychodów i rozchodów. Księga także jest przechowywana w formie elektronicznej. Unikatowy numer jest widoczny zarówno na dokumencie, jak i w podatkowej księdze. Dokumenty elektroniczne są przechowywane w sposób, który zapewnia ich szybkie odszukanie, co w razie kontroli umożliwi ich przekazanie na żądanie organów podatkowych i organów kontroli skarbowej. Każdy dokument księgowy jest skanowany i od razu program nadaje mu unikatowy numer, który widnieje na dokumencie. Skanowane są także inne dokumenty, m.in. deklaracje VAT-7 czy potwierdzenia przelewów. Im też system nadaje kolejne numery. Czy tak prowadzona numeracja dokumentów spełnia warunki dotyczące prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.