Aktualizacja: 10.01.2018 05:00 Publikacja: 10.01.2018 05:00
Foto: 123RF
- Spółka zajmuje się dystrybucją treści w formatach cyfrowych oraz projektowaniem i wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących internet i mobilne technologie. Zatrudnia specjalistów w tej dziedzinie i nabywa prawa autorskie do wytworzonych produktów (aplikacji, albumów, grafiki itp.). Dystrybucja produktów odbywa się na podstawie umów o udzieleniu licencji, najczęściej bezterminowej, zawartych z zagranicznymi koncernami (niemającymi w Polsce siedziby działalności gospodarczej ani stałego miejsca prowadzenia działalności), zajmującymi się profesjonalną sprzedażą za ośrednictwem stron internetowych. Osoba fizyczna lub prawna, za opłatą uiszczaną poprzez płatności on-line na rzecz dystrybutora, nabywa licencję umożliwiającą korzystanie z tego produktu. Po zakończonym okresie rozliczeniowym, ustalonym w umowie, dystrybutor przedstawia spółce raport o wartości zakupionych przez klientów produktów. Spółka wystawia fakturę potwierdzającą sprzedaż licencji zgodnie z załączonym raportem. Strony ustaliły miesięczne okresy rozliczeniowe, jednak raporty od dystrybutorów przychodzą ze znacznym, nawet trzymiesięcznym opóźnieniem. To oznacza, że np. raport za wrzesień 2017 r. spółka może otrzymać po 31 grudnia 2017 r. Dystrybutorzy nie są w stanie przygotować raportu sprzedaży wcześniej, gdyż informacje są pozyskiwane z różnych stron świata i proces ten trwa klika tygodni. Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu sprzedaży licencji? – pyta czytelniczka.
Nie można instrumentalnie traktować przepisów o pomocy publicznej, by tylko odmówić zwolnienia z podatku. Taki j...
Po zmianach w składce zdrowotnej w 2026 r. przedsiębiorcy będą musieli na nowo przeliczyć, co się im bardziej op...
Pomysł „egzekucji fakturowej” może zredukować liczbę sporów o niezapłacone należności. Eksperci uważają, że nale...
Urzędy skarbowe dostały raporty o internetowych transakcjach, prawie 300 tys. sprzedających w sieci może znaleźć...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas