Reklama

Fiskus: herbata w paczce to nie napój, będzie więc podatek

Woda mineralna dla pracownika jest bez PIT. Herbata z automatu też. Jeśli jednak dostanie ją w opakowaniu, ma przychód, od którego pracodawca musi pobrać podatek.

Publikacja: 02.07.2024 04:30

Fiskus: herbata w paczce to nie napój, będzie więc podatek

Foto: Adobe Stock

Takie jest stanowisko skarbówki. Wygląda niedorzecznie, ale eksperci podkreślają, że wynika z literalnej interpretacji przepisów. I radzą zorganizować dystrybucję napojów w firmie tak, aby nie narażać się na niepotrzebny spór z fiskusem.

Zacznijmy jednak od początku. Zgodnie z przepisami o bezpieczeństwie i higienie pracy (a konkretnie rozporządzeniem z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bhp) pracodawca musi zapewnić wszystkim pracownikom wodę zdatną do picia lub inne napoje. Trochę inaczej sformułowany jest obowiązek wobec pracowników zatrudnionych (stale lub okresowo) w warunkach szczególnie uciążliwych. Im pracodawca musi zapewnić oprócz wody także inne napoje. Ich ilość, rodzaj i temperatura powinny być dostosowane do warunków wykonywania pracy i potrzeb fizjologicznych pracowników. Szczegółowe zasady określa rozporządzenie z 28 maja 1996 r. w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Czy polskie firmy skrócą tydzień pracy do 4 dni? Są nowe dane z Ministerstwa
Prawo pracy
Będą zmiany w układach zbiorowych pracy. Rząd przyjął projekt
Prawo pracy
Rząd zmienia przepisy dotyczące mobbingu i dyskryminacji. Biznes krytykuje
Prawo pracy
Można skrócić czas pracy do 4 dni i otrzymać nawet do 1 mln zł
Prawo pracy
Sąd Najwyższy: pracownik został poszkodowany i ktoś musi ponieść odpowiedzialność
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama