Reklama
Rozwiń
Reklama

Wartość świadczeń otrzymanych przez członków związków zawodowych nie jest ich przychodem

Wartość świadczeń otrzymanych przez członków związków zawodowych, nawet przypisana do nich indywidualnie, nie jest ich przychodem.

Publikacja: 18.07.2017 07:44

Wartość świadczeń otrzymanych przez członków związków zawodowych nie jest ich przychodem

Foto: 123RF

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie orzekł w poniedziałkowym wyroku, że członkowie organizacji związkowych nie uzyskują przychodu, korzystając z fundowanych przez pracodawcę świadczeń podczas spotkań statutowych. Dotyczy to zarówno kosztów indywidualnie przypisanych do poszczególnych działaczy, jak i wydatków ogólnie związanych z organizacją takich spotkań.

Sprawa dotyczy interpretacji wydanej przez izbę skarbową w imieniu ministra finansów i późniejszej zmiany tych poglądów. Spółka, która zwróciła się do fiskusa o wyjaśnienia podatkowe, opisała, że działa w niej kilka organizacji związkowych reprezentujących interesy zatrudnionych, emerytów, osób świadczących na rzecz spółki pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama