Reklama

Jak oszacować wartość szkody dotyczącej naruszenia prawa konkurencji

Wkrótce praktycy ochrony konkurencji staną przed wyzwaniem jak, wykorzystując przepisy nowej ustawy precyzyjnie oszacować wartość szkody wywołanej działaniem godzącym w konkurencję.

Publikacja: 19.05.2017 06:00

Jak oszacować wartość szkody dotyczącej naruszenia prawa konkurencji

Foto: 123RF

Ustawa o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji jest na ostatniej prostej procesu legislacyjnego. Prace nad nią są wynikiem dyrektywy unijnej, która miała zostać wdrożona do końca ubiegłego roku Doświadczenia krajów Europy Zachodniej oraz USA wskazują jednoznacznie, że uzyskanie rzetelnego i przekonywającego dla sądu wyniku, wymaga zaangażowania wiedzy ekonomicznej. Dokonanie kluczowych ustaleń jest możliwe wyłącznie przy wykorzystaniu teorii i koncepcji ekonomicznych oraz narzędzi pozwalających na jakościową i ilościową analizę informacji o mechanizmach funkcjonowania rynku i jego uczestników. Działania prawne w złożonych postępowaniach dotyczących ochrony konkurencji, w tym spraw odszkodowawczych, będą wymagały wsparcia wiedzy i doświadczenia z zakresu ekonomii, zarządzania, rachunkowości, finansów, statystyki oraz ekonometrii.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama