Reklama
Rozwiń
Reklama

Wypadek przy pracy - procedura po zdarzeniu

Jeśli w zakładzie pracy miało miejsce zdarzenie, w wyniku którego pracownik doznał urazu lub zmarł, rolą pracodawcy jest ustalenie jego okoliczności i kwalifikacja wypadku.

Publikacja: 14.01.2017 14:00

Wypadek przy pracy - procedura po zdarzeniu

Foto: 123RF

Nawet w najlepiej wyposażonej i zabezpieczonej firmie może się zdarzyć wypadek przy pracy. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego za I – III kwartał 2016 r., liczba wypadków przy pracy wyniosła 55 730, w tym 132 osoby uległy wypadkom ze skutkiem śmiertelnym.

Pracodawca musi być na takie okoliczności przygotowany. W razie wypadku ma obowiązek podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić udzielenie pierwszej pomocy, ustalić okoliczności i przyczyny wypadku oraz zastosować odpowiednie środki zaradcze na przyszłość. Tak stanowi art. 234 kodeksu pracy.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Reklama
Reklama