Pracodawca musi zagwarantować podwładnym odpowiednie warunki pracy, niezależnie od aury panującej na zewnątrz. Zatem musi zachować czujność zarówno w czasie upału, jak i w mrozy. Przede wszystkim zimą musi zapewnić odpowiednią temperaturę na stanowiskach pracy.
Co do zasady w pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanych zadań – tj. metod pracy i wysiłku fizycznego niezbędnego do jej wykonania. Nie może być ona niższa niż 14°C (287 K), chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają. Przy czym w pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna, oraz w pomieszczeniach biurowych, temperatura nie może być niższa niż 18°C (291 K). Tak wynika z rozporządzenia MPiPS z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU nr 129, poz. 844). Pomieszczenia i stanowiska pracy powinny być tak zabezpieczone, aby uniknąć zarówno niekontrolowanej emisji ciepła, jak i napływu chłodnego powietrza z zewnątrz.