Reklama

Konkurencja: ile odpowiedzialności za pracowników i kontrahentów

Prawo konkurencji zakazuje podejmowania przez przedsiębiorców jakichkolwiek działań, które w sposób rzeczywisty lub potencjalny ograniczają konkurencję na rynku właściwym.

Aktualizacja: 07.10.2016 07:57 Publikacja: 07.10.2016 02:00

Konkurencja: ile odpowiedzialności za pracowników i kontrahentów

Foto: 123RF

Naruszenie tego zakazu skutkować może nałożeniem na uczestniczących przedsiębiorców sankcji pieniężnych w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu przedsiębiorcy, zaś na osoby zarządzające kar finansowych w wysokości do 2 mln zł. W niedalekiej przyszłości przedsiębiorcy zawierający antykonkurencyjne porozumienia będą musieli również liczyć się z ryzykiem zapłaty odszkodowania na rzecz podmiotów poszkodowanych, w sytuacji wniesienia przez takie podmioty pozwu odszkodowawczego. Takie rozwiązanie przewiduje bowiem projektowana w Polsce ustawa o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama