Obowiązki firmy związane z dokształcaniem się pracownika

Wrzesień i październik to miesiące, w których pracownicy tradycyjnie rozpoczynają dokształcanie na studiach czy kursach. W wielu przypadkach naukę finansują zakłady pracy, które mogą zabezpieczyć swoje interesy, zawierając umowę przewidującą m.in. odpracowanie poniesionych kosztów.

Publikacja: 15.09.2016 02:00

Obowiązki firmy związane z dokształcaniem się pracownika

Foto: 123RF

Podnoszeniem kwalifikacji jest zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracownika, z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą (art. 103

§ 1 k.p.). Kwalifikacjami są zatem zarówno wiedza, jak i umiejętności. Mimo że nie wynika to bezpośrednio z definicji, przyjmuje się, że dokształcanie powinno się wiązać z charakterem pracy wykonywanej obecnie albo takiej, którą podwładny będzie świadczył po planowanej przez szefa zmianie warunków zatrudnienia.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?