Aktualizacja: 09.06.2016 06:40 Publikacja: 09.06.2016 06:40
Foto: 123RF
Coraz częściej przy realizacji różnych zadań pracodawcy wspomagają się stażystami z urzędu pracy. Duże zainteresowanie nimi wykazuje też administracja publiczna.
Stażysta to osoba odbywająca staż. Zgodnie z ustawą z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 645) przez staż rozumie się nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez jej realizację w miejscu pracy, bez nawiązywania stosunku pracy z pracodawcą. Stażysta nie ma więc statusu pracownika, bo na staż kieruje go urząd pracy na podstawie umowy zawieranej między firmą a urzędem pracy (starostą).
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas