Aktualizacja: 24.02.2016 01:00 Publikacja: 24.02.2016 01:00
Foto: Fotolia
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający mogą dokonać rozróżnienia na część podstawową, której zamówienie będzie obligatoryjne, oraz część opcjonalną, której zamówienie będzie wyłącznie fakultatywne. Taką możliwość bardziej elastycznego ukształtowania umowy o zamówienie publiczne daje zamawiającym prawo opcji.
Przepisy ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. DzU z 2015 r. poz. 2164; dalej: pzp) jak również dyrektywy unijne dotyczące udzielania zamówień publicznych nie zawierają definicji legalnej pojęcia „prawo opcji".
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas