Cena w ofercie handlowej

Opusty, rabaty i bonifikaty. Niektórzy stosują te terminy zamiennie, inni przypisują im nieco inne znaczenia. Wszystkie odnoszą się w każdym razie do ceny towaru i przewidują obniżkę dla kupującego, jeżeli spełnione zostaną określone warunki.

Publikacja: 19.02.2016 04:55

Cena w ofercie handlowej

Foto: www.sxc.hu

Cena w ofercie (wzorze kontraktu) jest jednym z najistotniejszych elementów zawartych w propozycji sprzedającego. Stanowi dla jego obecnych lub potencjalnych partnerów handlowych o atrakcyjności, konkurencyjności oferty jak i pokazuje strategię sprzedawcy. Cena, w szczególności w handlu międzynarodowym przedstawiona w ofercie lub w kontrakcie odzwierciedla różne składniki kosztów, które mogą być ponoszone przez jedną lub drugą stronę umowy. Stąd zupełnie czym innym jest cena określona przez tego samego eksportera np. jako 5 tys. euro EXW Kraków, Polska, a czym innym cena 5 tys. euro CPT Bukareszt, Rumunia.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama