Cena w ofercie handlowej

Opusty, rabaty i bonifikaty. Niektórzy stosują te terminy zamiennie, inni przypisują im nieco inne znaczenia. Wszystkie odnoszą się w każdym razie do ceny towaru i przewidują obniżkę dla kupującego, jeżeli spełnione zostaną określone warunki.

Publikacja: 19.02.2016 04:55

Cena w ofercie handlowej

Foto: www.sxc.hu

Cena w ofercie (wzorze kontraktu) jest jednym z najistotniejszych elementów zawartych w propozycji sprzedającego. Stanowi dla jego obecnych lub potencjalnych partnerów handlowych o atrakcyjności, konkurencyjności oferty jak i pokazuje strategię sprzedawcy. Cena, w szczególności w handlu międzynarodowym przedstawiona w ofercie lub w kontrakcie odzwierciedla różne składniki kosztów, które mogą być ponoszone przez jedną lub drugą stronę umowy. Stąd zupełnie czym innym jest cena określona przez tego samego eksportera np. jako 5 tys. euro EXW Kraków, Polska, a czym innym cena 5 tys. euro CPT Bukareszt, Rumunia.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne