Aktualizacja: 15.12.2015 06:40 Publikacja: 15.12.2015 06:40
2 zdjęcia
ZobaczFoto: 123RF
Nawet początkujący przedsiębiorca najmie kiedyś do pracy pierwszą osobę. Powinien wtedy rozważyć dwie najczęściej spotykane formy zatrudnienia – umowę o pracę i umowę-zlecenie. Wiele jest różnic między tymi umowami (>patrz tabela str. F3). W szczególności dotyczą one zakresu obowiązków zatrudniającego, czyli albo pracodawcy, albo zleceniodawcy.
Nie będziemy tu poruszać zagadnień ściśle związanych z obowiązkami ubezpieczeniowymi i kosztami z tego tytułu (obciążenia składkowe wobec ZUS nie różnią się znacznie). Skupimy się natomiast na czynnościach formalnoprawnych związanych z przyjęciem do pracy, usankcjonowaniem świadczenia obowiązków na podstawie tych umów, wykazaniem ich zasadniczych różnic oraz zalet/wad dla stron.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas