Książka kontroli - kto ma obowiązek ją prowadzić

W przypadku wszczęcia kontroli w firmie przedsiębiorca musi niezwłocznie okazać urzędnikom na ich żądanie odpowiednie dokumenty albo ich poświadczone kopie lub wydruki z systemu informatycznego.

Publikacja: 22.10.2015 05:15

Foto: www.sxc.hu

Czy jako przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą i rozliczający się na zasadach ogólnych mam obowiązek prowadzić książkę kontroli? – pyta czytelnik.

Zasady kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorcy są uregulowane w rozdziale 5 ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (DzU z 2015 r., poz. 584 ze  zm.; dalej: ustawa).

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10