Książka kontroli - kto ma obowiązek ją prowadzić

W przypadku wszczęcia kontroli w firmie przedsiębiorca musi niezwłocznie okazać urzędnikom na ich żądanie odpowiednie dokumenty albo ich poświadczone kopie lub wydruki z systemu informatycznego.

Publikacja: 22.10.2015 05:15

Foto: www.sxc.hu

Czy jako przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą i rozliczający się na zasadach ogólnych mam obowiązek prowadzić książkę kontroli? – pyta czytelnik.

Zasady kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorcy są uregulowane w rozdziale 5 ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (DzU z 2015 r., poz. 584 ze  zm.; dalej: ustawa).

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki