Reklama
Rozwiń

Książka kontroli - kto ma obowiązek ją prowadzić

W przypadku wszczęcia kontroli w firmie przedsiębiorca musi niezwłocznie okazać urzędnikom na ich żądanie odpowiednie dokumenty albo ich poświadczone kopie lub wydruki z systemu informatycznego.

Publikacja: 22.10.2015 05:15

Foto: www.sxc.hu

Czy jako przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą i rozliczający się na zasadach ogólnych mam obowiązek prowadzić książkę kontroli? – pyta czytelnik.

Zasady kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorcy są uregulowane w rozdziale 5 ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (DzU z 2015 r., poz. 584 ze  zm.; dalej: ustawa).

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego