Multikulturowa załoga może przynieść firmie spore korzyści

- Przykłady wielu firm, realizowanych projektów, kampanii reklamowych czy marketingowych wskazują na to, że zespoły zróżnicowane kulturowo, rasowo czy wyznaniowo są bardziej kreatywne - mówi Izabela Kielczyk, psycholog biznesu, coach wyższej kadry menedżerskiej

Aktualizacja: 03.10.2015 13:22 Publikacja: 03.10.2015 12:40

Foto: 123RF

Rz: Czy w polskich firmach są już pracownicy różnorodni pod względem kulturowym, obyczajowym, religijnym?

To zależy od branży i wielkości firmy. Większość międzynarodowych korporacji obecnych w Polsce od lat funkcjonuje i codziennie się styka z taką różnorodnością. To dla nich normalność. Podobnie w branży morskiej, gdzie na statkach pracują ludzie wielu narodowości, kultur, obyczajów, wyznań, koloru skóry. Natomiast większość małych, środowiskowych firm, zakładów, a pewnie takich w kraju jest przewaga, działa z jednorodną grupą zatrudnionych – to zazwyczaj Polacy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10