Reklama

RPO interweniuje ws. rozszerzenia definicji wypadku przy pracy

Rzecznik praw obywatelskich wystąpił do ministra pracy i polityki społecznej w sprawie rozszerzenia definicji wypadku przy pracy o element choroby jako jego następstwa

Aktualizacja: 17.08.2015 12:27 Publikacja: 17.08.2015 12:13

RPO interweniuje ws. rozszerzenia definicji wypadku przy pracy

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Obecnie za wypadek przy pracy uznaje się „nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą". Zdarzenie, które nie spowodowało urazu często określane jest jako wydarzenie wypadkowe bezurazowe.

Według rzecznika, zarówno z definicji „urazu" zamieszczonego w ustawie, która stanowi, że "uraz to - uszkodzenie tkanek ciała lub narządów człowieka wskutek działania czynnika zewnętrznego", jak i z definicji „urazu" zawartej w słowniku języka polskiego stanowiącej, że „uraz to: trauma, uszkodzenie tkanki, narządu lub większego obszaru ciała przez działanie czynnika mechanicznego, termicznego, chemicznego, akustycznego, elektrycznego, świetlnego lub jonizującego. Następstwem urazu są obrażenia ciała..." - nie wynika, że obejmują one swym zakresem chorobę, która może być następstwem wypadku przy pracy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama