Jak przedsiębiorcy wprowadzają konsumentów w błąd

Przedsiębiorca nie może wprowadzać konsumenta w błąd, w szczególności co do nazwy, rodzaju, właściwości, składu, ilości, trwałości, źródła i miejsca pochodzenia, metod wytwarzania i produkcji artykułu spożywczego. Jeśli to robi, podlega karze pieniężnej.

Publikacja: 13.05.2015 06:20

Jak przedsiębiorcy wprowadzają konsumentów w błąd

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

W sprawie chodziło o nałożenie 10 tys. zł kary za wprowadzenie do obrotu zafałszowanego produktu rolno-spożywczego.

Czego dotyczył spór

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama