Jak przedsiębiorcy wprowadzają konsumentów w błąd

Przedsiębiorca nie może wprowadzać konsumenta w błąd, w szczególności co do nazwy, rodzaju, właściwości, składu, ilości, trwałości, źródła i miejsca pochodzenia, metod wytwarzania i produkcji artykułu spożywczego. Jeśli to robi, podlega karze pieniężnej.

Publikacja: 13.05.2015 06:20

Jak przedsiębiorcy wprowadzają konsumentów w błąd

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

W sprawie chodziło o nałożenie 10 tys. zł kary za wprowadzenie do obrotu zafałszowanego produktu rolno-spożywczego.

Czego dotyczył spór

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń