Inspektor pracy nie uzupełni wykazu prac szczególnych na potrzeby ZUS

Państwowa Inspekcja Pracy nie ma uprawnień do kwalifikowania danego stanowiska jako tego, na którym zatrudnieni wykonują pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze. Niedługo może się to jednak zmienić.

Publikacja: 03.04.2015 02:00

Inspektor pracy nie uzupełni wykazu prac szczególnych na potrzeby ZUS

Foto: www.sxc.hu

Płatnik składek ma obowiązek – zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy z 19 grudnia 2008 r. o emeryturach pomostowych (DzU nr 237, poz. 1656) – prowadzić:

- wykaz stanowisk pracy, na których są wykonywane w jego zakładzie prace w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze,

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem