Reklama

Jakie odszkodowanie za naruszenie prawa konkurencji

Odszkodowanie powinno gwarantować naprawienie straty rzeczywistej oraz utracone korzyści (zyski) związane z naruszeniem prawa.

Publikacja: 27.02.2015 05:30

Firma ma sporo czasu na szacowanie strat po złamaniu zakazu konkurencji przez byłego pracownika.

Firma ma sporo czasu na szacowanie strat po złamaniu zakazu konkurencji przez byłego pracownika.

Foto: www.sxc.hu

Naruszenia prawa konkurencji przez przedsiębiorców mogą stanowić źródło powstania szkód majątkowych innych przedsiębiorców oraz konsumentów. System prawa konkurencji stwarza możliwości eliminowania tych naruszeń w drodze nakładania przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów kar pieniężnych na przedsiębiorców-naruszycieli. W związku z wejściem w życie 18 stycznia 2015 r. znowelizowanych przepisów ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów prezes UOKiK będzie mógł także nakładać kary pieniężne na osoby fizyczne zarządzające przedsiębiorstwami.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama