Miasto Łódź prowadziło przetarg nieograniczony na dostawę urządzeń niezbędnych do wprowadzenia programu „Metropolitalna sieć szerokopasmowego dostępu do Internetu".
Jednym z oferentów była spółka Asseco Poland. Wniosła ona odwołanie, gdyż jej oferta została w tym postępowaniu odrzucona przez zamawiającego.
W piśmie do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych Asseco Poland zarzuciła zamawiającemu nierówne traktowanie uczestników postępowania oraz naruszenie zasad uczciwej konkurencji. A wszystko przez zmianę specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) oraz kryteriów oceny ofert już po upływie terminu na ich złożenie.
Jednym z elementów postępowania było testowanie urządzeń będących przedmiotem zamówienia. W tym celu wykonawcy mieli dostarczyć je – w określonym harmonogramem terminie – zamawiającemu. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia przesądzała, że negatywny wynik testu skutkować będzie odrzuceniem oferty. Taki sam skutek miało spowodować niedostarczenie urządzeń do testów.
Harmonogram testów był, z woli zamawiającego, integralną częścią SIWZ.
Zamawiający, powołując się na kwestie organizacyjne, zmienił odwołującemu harmonogram testów w ten sposób, że skrócony został termin na dostawę sprzętu, a czas trwania samych testów wydłużono. W ocenie odwołującego spowodowało to, że nie mógł on właściwie przygotować urządzeń do tych testów.
Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że zmiana przez zamawiającego postanowień SIWZ już po upływie terminu do składania ofert spowodowała nierówne traktowanie uczestników i naruszała uczciwą konkurencję (sygnatura akt: KIO 1640/12).