Właśnie wchodzą w życie zmienione przepisy dwóch rozporządzeń o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.
W pierwszym [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=371776]ministra gospodarki z 29 września[/link] przyjęto, że podczas demontażu wymontowywane są także nadające się do recyklingu duże części z tworzyw sztucznych (np. deski rozdzielcze), jeżeli nie zostały oddzielone w trakcie strzępienia w taki sposób, aby mogły być poddane procesom recyklingu.
W drugim [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=372275]ministra środowiska z 14 października [/link]określono sposób wykonania próby strzępienia odpadów z pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz zakres informacji, których uzyskaniu służy ta próba.
Istotną zmianą w stosunku do obecnego rozporządzenia jest określenie wzoru informacji o wynikach próby strzępienia. Musi ona zawierać, oprócz danych identyfikujących przedsiębiorcę prowadzącego strzępiarkę, m.in. informacje o masie odpadów poddanych próbie strzępienia, uzyskanych z procesu strzępienia frakcjach materiałowych, a także o sposobie przetwarzania uzyskanych z tego procesu wydzielonych frakcji materiałowych.
Masa odpadów z pojazdów wycofanych z eksploatacji poddana próbie strzępienia nie może być mniejsza niż 30 Mg.
Samo przeprowadzenie próby obejmuje m.in. przygotowanie oddzielnych pojemników i wyznaczenie miejsc, zważenie masy odpadów z pojazdów wycofanych z eksploatacji, poddanie procesowi odpadów z tych pojazdów oraz odrębne zważenie wydzielonych frakcji.