Oba znaki zgłoszono m.in. na papierosy i w tej grupie towarowej może dojść do kolizji orzekł Urząd Patentowy.

Udzieleniu prawa wyłącznego na znak MARTINUS sprzeciwiła się firma Bacardi & Company Limited z Liechtensteinu, właściciel marki MARTINI. Bacardi ma liczne rejestracje międzynarodowe i wspólnotowe, także w Polsce. Pierwsza, z 1949 r., ma znak słowno-graficzny MARTINI VINO VERMOUTH.

Znak MARTINUS w 2006 r. zgłosiła firma Orion z Łodzi. Zastrzegła go m.in. na papierosy, tytoń, akcesoria dla palaczy, zapałki (kl. 34) oraz na ich sprzedaż (kl. 35). Rejestracja w UP w 2007 r.

Znak MARTINI to marka renomowana. W Polsce jest od dawna, cieszy się uznaniem kupujących. Dlatego firma Bacardi dba o nią i nie godzi się na istnienie podobnych znaków, które mogą szkodzić jej renomie argumentowała pełnomocnik (rzecznik patentowy) firmy. Taki znak korzysta z ochrony ponad towarami. Nabywcy alkoholi i papierosów przenikają się i renoma ta może przenosić się na papierosy podkreśliła pełnomocnik.

- Znak MARTINUS został zastrzeżony nie tylko na papierosy, także na akcesoria do samodzielnego ich wytwarzania. Ponadto palacze nie mylą papierosowych marek. A znaki te różnią się trzema literami - zwrócił uwagę pełnomocnik (rzecznik patentowy) łódzkiej firmy. Przyznał renomę znaku MARTINI, ale tylko dla alkoholi.

Firma Bacardi zastrzegła znak MARTINI m.in. w kl. 34 na tytoń, artykuły dla palących, zapałki. Jest to wspólnotowy znak chroniony od 2003 r. I ten znak został przeciwstawiony. Ostatecznie padł więc zarzut zwykłej konfuzji z art. 132 ust. 2 pkt 2 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=E24ABE14AC2866EA018D0F7DF226AAB0?id=169951]prawa własności przemysłowej[/link].

[b]Kolegium ds. spornych UP na tej podstawie unieważniło w części prawo ochronne na znak MARTINUS tylko w kl. 34. Renomy bowiem nie poparto dowodami (sygn. Sp. 364/09)[/b]. Od decyzji przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.