Pierwotnie kształt ten został zarejestrowany jako trójwymiarowy, wspólnotowy znak towarowy. Zaprotestował przeciwko temu Ludwig Schokolade, niemiecki producent czekolady. Po unieważnieniu znaku sprawa trafiła do ETS. Firma Mars, wytwórca batonów przekonywał w skardze, że w następstwie używania znak ten uzyskał charakter odróżniający. Wskazywał na zaokrąglone krawędzie batona oraz trzy strzałki umieszczone na jego powierzchni.

ETS nie przyjął tej argumentacji. Zwrócił uwagę, że trójwymiarowy znak towarowy przedstawiający kształt towaru może zostać dopuszczony do rejestracji tylko wówczas, gdy w sposób znaczący odbiega od normy tak, aby przeciętny konsument mógł bez trudu odróżnić dany towar od innych. Zaokrąglone krawędzie batona oraz strzałki na jego powierzchni wierzchniej, nie wyróżniają go spośród innych kształtów powszechnie wykorzystywanych w produkcji tego typu wyrobów.Przedstawiciele Marsa jako dowód tego, że konsumenci zaczęli już utożsamiać kształ ich czekoladki z batonem Bounty przedstawili badania opinii publicznej. ETS uznał je za niewystarczający dowód, gdyż przeprowadzono je tylko w sześciu z ówczesnych piętnastu państw UE. Tymczasem, jak przekonywał sąd, udziały batonów Bounty w rynku i poziom ich rozpoznawalności nie są na terenie Wspólnoty jednolite. Skład orzekający doszedł do wniosku, że aby ubiegać się o rejestrację wspólnotowego znaku towarowego Mars powinien przedstawić dalsze dowody.