Sąd Pierwszej Instancji w Luksemburgu utrzymał decyzję Urzędu Harmonizacji odmawiającą rejestracji na rzecz amerykańskiego browaru Anheuser Busch określenia „budweiser” jako wspólnotowego znaku towarowego. Prawo do handlowego wykorzystania tego określenia zostało bowiem wcześniej przyznane czeskiemu browarowi Budějovický Budvar – orzekł sąd (sygn. T 191/07). Jeszcze w 1996 r. amerykański browar wystąpił o rejestrację oznaczenia słownego „Budweiser” jako wspólnotowego znaku towarowego dla piwa (tylko porteru) oraz alkoholowego i bezalkoholowego napoju ze słodu.

Sprzeciw wniósł czeski Budějovický Budvar, który powołał się na zarejestrowane na jego rzecz wcześniejsze międzynarodowe znaki towarowe zawierające określenie “budweiser”, chronione m.in. w Niemczech i Austrii. Czesi przedłożyli reklamy i faktury z pięciu lat poprzedzających wniosek Amerykanów, na których widniał ich znak. Urząd Harmonizacji, a teraz Sąd Pierwszej Instancji (do którego Amerykanie się odwołali) uznały je za dowód wcześniejszego używania znaku przez czeski browar. W konsekwencji oddaliły wniosek Amerykanów. Towary ze zgłoszenia amerykańskiego były identyczne z „piwem każdego rodzaju”, oznaczonymi czeskim znakiem. Sąd wskazał, że bezalkoholowe napoje ze słodu są podobne do towarów „piwo każdego rodzaju”, a określenie to obejmuje także piwo bezalkoholowe. Takie podobieństwo może wprowadzać w błąd konsumentów niemieckich i austriackich, bo mogą oni uznać, że bezalkoholowe napoje ze słodu sprzedawane pod znakiem Budweiser pochodzą z tego samego źródła co piwo Budweiser. Od orzeczenia Sądu Pierwszej Instancji służy odwołanie do Trybunału Sprawiedliwości, ale ograniczone do kwestii prawnych.