Reklama
Rozwiń

Dostarczenie konsumentowi nieczytelnego regulaminu może naruszać dobre obyczaje

Zbyt mała czcionka lub nieczytelny układ regulaminu albo ogólnych warunków umowy może być przesłanką do postawienia przedsiębiorcy zarzutu naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Publikacja: 03.08.2018 06:00

Dostarczenie konsumentowi nieczytelnego regulaminu może naruszać dobre obyczaje

Foto: Fotolia

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów między innymi taki właśnie zarzut postawił firmie działającej na rynku usług telekomunikacyjnych. Urząd ustalił, że regulamin, który stanowił załącznik do umowy, był sporządzony zbyt małą czcionką, a układ dokumentu utrudniały konsumentom zapoznanie się z jego treścią.

Takie działanie przedsiębiorcy można zaklasyfikować jako polegające na stosowaniu nieuczciwej praktyki rynkowej, o której mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 w zw. z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2017r., poz. 2070). Ponieważ sprawa dotyczyła regulaminu świadczenia usługi warto zacząć od tego, że posługiwanie się takim dokumentem w stosunkach z konsumentami, podobnie jak wzorcami umów lub ich ogólnymi warunkami, jest dozwolone. Niemniej jednak przedsiębiorstwo, które takie dokumenty stosuje, musi przestrzegać ustalonych reguł.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego