RODO: dane osobowe mogą być przedmiotem nacisku na przedsiębiorców

Naciski na firmy w postaci roszczeń odszkodowawczych od osób fizycznych, kradzież danych celem wyłudzenia okupu lub ich nielegalnej sprzedaży dla zysku stanowią grupę kluczowego ryzyka w świetle raportów o rosnącej lawinowo przestępczości elektronicznej.

Publikacja: 21.04.2018 09:30

RODO: dane osobowe mogą być przedmiotem nacisku na przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Katalog rodzajów ryzyka mogących prowadzić do np. szantażu przedsiębiorstwa, biorących się z niewłaściwej ochrony danych osobowych, wynika wprost z definicji naruszenia bezpieczeństwa danych. RODO definiuje je jako naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.

Mamy więc jasno określony szeroki katalog zdarzeń dotyczących przetwarzanych danych, które powodują automatycznie powstanie naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych. Niezbędna w procesie dostosowania firmy do RODO analiza ryzyka powinna dotyczyć powyższych kategorii w realnym obiegu informacji w firmie, w całym cyklu życia danych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama