Reklama

Renoma: jak przedsiębiorca powinien sobie radzić z naruszeniem dóbr osobistych w internecie

Internet daje przedsiębiorcy realne możliwości budowania swojej renomy. Pozwala na masowe dotarcie do klientów. Ponieważ trudno jest prowadzić działalność bez obecności w internecie, to przedsiębiorca narażony jest na naruszenia dóbr osobistych przez użytkowników internetu. Jak jednak powinien walczyć z tym zjawiskiem?

Publikacja: 13.04.2018 06:40

Renoma: jak przedsiębiorca powinien sobie radzić z naruszeniem dóbr osobistych w internecie

Foto: Adobe Stock

Jeżeli wobec przedsiębiorcy wysuwano np. obraźliwe, nieprawdziwe komentarze lub używano nazwy firmy w kontekście, który stawia ją w złym świetle a działania te mogą podważać zaufanie do produktów i usług firmy, to mogło dojść do naruszenia dóbr osobistych przedsiębiorcy.

Poza realizacją konstytucyjnie zagwarantowanej wolności słowa, internet jest miejscem, w którym wolność wypowiedzi jest rażąco nadużywana. Dochodzenie ochrony swoich dóbr bywa trudne, ale im wcześniej podjęto działania, to tym większa jest szansa na skuteczną obronę oraz gwarancję braku podobnych naruszeń w przyszłości.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama