Reklama
Rozwiń

Renoma: jak przedsiębiorca powinien sobie radzić z naruszeniem dóbr osobistych w internecie

Internet daje przedsiębiorcy realne możliwości budowania swojej renomy. Pozwala na masowe dotarcie do klientów. Ponieważ trudno jest prowadzić działalność bez obecności w internecie, to przedsiębiorca narażony jest na naruszenia dóbr osobistych przez użytkowników internetu. Jak jednak powinien walczyć z tym zjawiskiem?

Publikacja: 13.04.2018 06:40

Renoma: jak przedsiębiorca powinien sobie radzić z naruszeniem dóbr osobistych w internecie

Foto: Adobe Stock

Jeżeli wobec przedsiębiorcy wysuwano np. obraźliwe, nieprawdziwe komentarze lub używano nazwy firmy w kontekście, który stawia ją w złym świetle a działania te mogą podważać zaufanie do produktów i usług firmy, to mogło dojść do naruszenia dóbr osobistych przedsiębiorcy.

Poza realizacją konstytucyjnie zagwarantowanej wolności słowa, internet jest miejscem, w którym wolność wypowiedzi jest rażąco nadużywana. Dochodzenie ochrony swoich dóbr bywa trudne, ale im wcześniej podjęto działania, to tym większa jest szansa na skuteczną obronę oraz gwarancję braku podobnych naruszeń w przyszłości.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego